Nowe oblicze owsianki czyli jak idealnie rozpocząć nasz dzień!

09.10.2018

0

Przez jednych uwielbiana przez innych od dzieciństwa znienawidzona. Owsianka to jej dziś poświęcimy kilka słów uważana jest choć bardzo mylnie za mleczną papkę, którą karmimy głównie dzieci. Chcielibyśmy przełamać to popularne tabu i pokazać Wam jak smaczne oblicza ma ta niepozorna potrawa. Przecież możecie ją zjeść klasycznie, wytrwanie a nawet na słodko.

Żadna owsianka nie będzie mogła być przygotowana bez odpowiednich płatków zbożowych w tym przypadku najczęściej owsianych choć często można je zastąpić płatkami żytnimi lub jęczmiennymi. Owsianka zjadana jest zazwyczaj na śniadanie czyli najważniejszy posiłek dnia, który dostarcza nam energię na wiele godzin dzięki czemu nasz organizm pobudzony jest do działania. Płatki owsiane bogate są bowiem  w węglowodany, ponadto zawierają błonnik oraz witaminy z grupy B oraz e a ponadto miedź, magnez oraz biotyny. Jeśli jesteście aktywni fizycznie i lubicie sport śmiało możecie sięgnąć po te płatki ponieważ zawierają one białko.  Regularne jedzenie owsianki poprawia pamięć oraz łagodzi objawy zmęczenia i rozdrażnienia. Ciekawostką jest to, że ziarna zbóż zawierają substancje o właściwościach antydepresyjnych. Jeśli obawiacie się, że dotknie Was cukrzyca warto byście przygotowali sobie zupę owsianą gdyż stabilizuje ona poziom cukru we krwi.

Jeśli nie lubicie lekko mdłego smaku klasycznej owsianki wystarczy, że dodacie do niej kilka składników a stanie się ona zupełnie innym daniem.  Jako pierwsze pyszne rozwiązanie przedstawiamy Wam owsiankę owocową. Oczywiście pamiętajcie, że świeże owoce są najlepsze i to właśnie je powinniście dodawać do płatków. Płatki gotujemy na mleku i dodajemy do nich odrobinę soli i cukru. Najlepsze są owoce miękkie takie jak banany, maliny czy truskawki a nawet borówki, jeżyny i jagody. Jeśli nie macie ich pod ręką pomyślcie o owocach suszonych takich jak rodzynkach czy żurawinie. Jeśli chcielibyście dodać twarde owoce takie jak gruszka, jabłko czy śliwka warto przed dodaniem ich do płatków zmiękczyć je podduszając w garneczku z odrobiną cukru. Owsianka owocowa najlepiej smakować będzie doprawiona cynamonem lub suszonym imbirem.

Kolejna owsianką, którą Wam polecamy będzie owsianka kawowa, która na pewno dodana nam masę energii na cały dzień. Jej przygotowanie jest bardzo proste bowiem wystarczy, że w garneczku z mlekiem znajdzie się kilka łyżeczek kawy rozpuszczalnej, płatki owsiane oraz odrobina cukru i soli. Całą zawartość zagotowujemy a na koniec dodajemy wiórki gorzkiej czekolady. Jeśli dodacie na koniec odrobinę cynamonu Wasza owsianka nabierze nie tylko wyjątkowego smaku ale również nabierze właściwości odchudzających i pobudzających przemianę materii.

Jeśli nie możecie ze względów zdrowotnych jeść mleka zwierzęcego możecie zastąpić je mlekiem roślinnym np. sojowym, migdałowym czy ryżowym. Jeśli w ogóle nie chcecie korzystać z mleka możecie płatki namoczyć w soku owocowym a najlepiej jabłkowym. Płatki dodajemy do gotującego się soku a co najważniejsze pamiętajcie by nie dodawać już do nich cukru. Po tym jak staną się miękkie przekładamy je do miseczki, dodajemy cynamon i pokrojone w kostkę jabłka.